2014. április 20., vasárnap

Azért sem.




Azért sem megyek nyaralni, mert...

Minden normális ember az egész éves robot után pihenésre vágyik. Ki télen ki nyáron,
tavasszal netán ősszel. Így vagyok ezzel én is.
Csakhogy, én alapos megfontolás tárgyává teszem, hogy hol is töltsem el a szabadságomat.
Törtem a fejem mikor és hova menjek.
No ennek aztán az lett a vége hogy - jól össze kavartam az agyam és végül is - döntöttem,
némi huzavona után.

 Először is, eszem ágában sincs tengerpartra menni nyaralni.
Eleve utálom a tengert - pedig jó néhányat megnéztem már. Mert például fürdés közben
állandóan tele menne a szám a sós vízzel. Fúj, de utálom! Meg az ember állandóan
amiatt izgulhat, hogy valami víz alatti szörnyeteg épp a lábába harap. Mondjuk egy cápa! :-D
Hiányzik ez nekem, hogy állandó rettegésben teljen egy nyaralás?
Másodszor meg azért nem megyek tengerpartra nyaralni, mert az okos idő jósok is megmondják,
hogy magas az UVÉ-sugárzás, ami ugyebár bőr rákot okozhat. Mivel nem vagyok egy
öngyilkos jelölt fajta, így eszem ágában sincs kitenni magam ilyen kockázatnak.
Hegyekbe azért nem megyek nyaralni, (mert amúgy ott vagyok!) mert a fákról, bokrokról, fűről állandóan a
kullancsok potyognak,másznak az ember testére. Minden este azzal telne a
jól megérdemelt pihenésem, hogy végig kurkásszam a testem a dögök után kutatva,
mert azok nyilvánvalóan máris beássák magukat valahova a bőröm alá,
amivel minden további nélkül egy agyhártya gyulladást, esetleg halált is kockáztatok.
Kell az nekem? Kell az ördögnek, de nem nekem!
Sátorral sem megyek sehova nyaralni, mert akár borítékolni is lehet,
hogy valami vízözönnel járó orkánt kifogok, ami az egész sátor tartalmát szarrá áztatná. 
Azt meg ugyebár ki kellene kötni egy fához, hogy engem se vigyen el a szél.
Amilyen szerencsém lenne, pont abba a fába csapna bele a villám, ami megint az egészségem
rovására válna, hiszen kénytelen lennék idő előtt meghalni. Nem vagyok teljesen őrült,
hogy ekkora baromságot csináljak!
Tételezzük fel, hogy túlélném a villám csapást valami isteni szerencse folytán, Ha már három
balesetet túl éltem...
akkor még mindig ott lenne az, hogy a viharban gatyáig ázom, ami kész tüdő gyulladás lenne.
Na, hát én sokkal normálisabb vagyok, hogy ilyen faccccságnak tegyem ki magam!
Sátorral azért sem megyek nyaralni, mert a kempingek állapota kész biológiai
katasztrófával fenyeget. Amilyen a köz fürdő és köz vécé, ott az ember csak
szabályos baktérium tenyészet - bázis lehet. Na,azt inkább mégse.
Én ugyan nem fogok semmilyen bacilusnak a házigazdája lenni! Nem hülyültem meg!

Szállodába azért nem megyek, mert mindig lábujjhegyen kellene közlekedni,
hogy mások pihenését ne zavarjam. Arról nem beszélve hogy bejártam a világban pár szállodát
- igazából sehol nem tudtam jóízűt aludni,  persze ilyenkor eszembe jut egy Párizsi
szálloda ahol bizony a recepciós némi ferde hajlammal volt megáldva...és bizony meglátogatta
a szobákat. Csórikám ha tudta volna hogy jár! - lehet előre felmondott volna.
Azért meg pláne nem megyek nyaralni máshova, mert a reggeli tejeskávém íze tuti,
hogy egészen más lenne, mint amit én megszoktam. Mert hogy utálok mindenfajta tartós
és dobozos tejet. Márpedig, az olyan alap, amivel az egész napom hangulata meg van határozva.
Hiányzik az nekem -
hogy egész idő alatt csak az én jó, finom kis tejeskávém járjon az eszemben, ahelyett,
hogy a különféle érdekes látnivalókat szemlélném? Az egész nyaralás kész csőd lenne!
Persze hozzá teszem Az osztrák és olasz szállodákban ilyen panaszom soha nem volt - sőt!

 Tulajdonképpen, ha jól megnézem, ezeket mind képes lennék elviselni, ha nagyon akarnám,
de mi a fészkes fenének tegyek erőszakot magamon? Mivel egy lyukas vasam sincs arra,
hogy ezeket a nyaralásokat ma kivitelezzem, így alapból megmenekülök ezektől
a szörnyűségektől! Így aztán én csak jól jöhetek ki ebből a dologból.
Mert hogy istenien érzem magam itthon a saját szobámban,
hiszen itt nem égek le, nem lesz tüdő gyulladásom, agyhártya gyulladásom,
szívinfarktusom - na jó infarktus az már elért.:-)
És itt a finom tejeskávém!
Amit csak én tudok úgy elkészíteni ahogy kell, csak abból  és annyi tejből,
amit és amennyit szeretek, csak azzal a kávéval, akkor reggelizem és azt amit szeretek.
Csak azzal - csak akkor...
Szóval tök jól érzem magam!
Tényleg jól érzem magam! Akár hiszed, akár nem, én igenis jól érzem magam!

És a végén kiderül - Egészen jól nyaralok!

 







Nincsenek megjegyzések: