2016. január 31., vasárnap

Egy kicsi múlt és ...


...jelen.












Az új állomás Nagybörzsönyben





Nagyírtáspuszta



És végre elkészült a Nagyírtáspuszta állomás,  melyen keresztül Márianosztra is elérhető lesz már idén.



  ha igaz, akkor ilyen akkumulátorral működő kocsik járnak majd a vonalon.




 Farkasvölgyi dagonyázós séta.




És egy kis múltidézés a falu főteréről. (50-es évek) A képen a mi házunk is látható akkori formájában.
Az átépítések miatt sokszor panaszkodunk milyen sár latyak van a faluban - hát akkor vajon milyen lehetett amikor a főtéren egy méter betonút nem volt.

Pincesor a falu főutcáján




Rónai György

Verőfény



Se vágy, se láz, se láng: csak egy parányi

tisztaságot adj.

Villantsd felém egy illanó mosollyal

tisztaságodat.

Fénylő derűdből ez a lankadó szív

többet úgyse kér:

annyit csupán, amennyi könnyedén a

két szemedbe fér.

Szerelmek, szenvedélyek, szenvedések! -

semmi nem igaz,

csak ez a kis mosoly, mit - könnyű labdát -

felém hajítasz.

Visszadobjam? - Forgatom és elejtem.

Játék, semmi más.

De ez legalább szép volt. Tiszta, könnyű

őszi ragyogás.








4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Na mintha összebeszéltünk volna. Te is vasutaztál én is....Én ezeket a kicsiket is kedvelem.Ezer éve készülök a pörbölyire, de még nem jutottam el oda.

N.R. írta...

Pedig itt az ideje hogy meglátogasd a Pörböly - Gemenci kisvasutat.
Kár hogy egyik helyen 20 km-es utazást a másik helyen 30 km-es utat jeleznek.
De persze nincs jelentősége mert bármennyi is az út, a legszebb helyeken megy.
én most a napokban csak gyalog mentem végig Nagyirtásig, mert kíváncsi voltam az új állomásra.
Nálunk most szünet van. Évekig dolgoztam a kisvasúton, de manapság más világot élünk. Most van más lehetőségem.

pipulka írta...

Azért kíváncsi leszek mennyi lesz egy jegy, ha végig akarsz majd zakatolni az egész vonalon. Attól tartok nem kevés.

N.R. írta...


Hát erről beszélek én is mindig. De akik kitalálták ez a vonalat és uniós, valamint az erdészet pénzével gazdálkodnak, nem sokat érdekli őket az emberek pénztárcája. Valakik megint jól jártak ezzel a kb, egymilliárdos beruházással.