2015. december 27., vasárnap

Az, amiről...





Karácsony egyedül....?


Évek óta töltöm "egyedül" az ünnepet.
Nem díszítgetek, minek...annak örülök ami van....a sors kegyetlen játékait viselni a nemesedés
egy útja, elviekben mi választottuk ezt, (az nem biztos hogy mi magunk tettük ilyen rögössé) hát
viseljük egyenes derékkal....Vágta épp eleget valaki a képembe - Te kerested! Hát ja. Kereste a fene.
Az idei karácsony még durvább mint az előzőek, kegyetlen a felismerés,
hogy "felesleges vacak" lettem valaki és gyerekeim életében, Na jó a gyerekeim esetében ez némi túlzás. Jó érzés....
Bár hozzá teszem a gyerekeim már felnőttek.... élik a saját életüket.

 
 Fotó: Internet

Na szóval idén is túrázni megyek... csak mert így döntöttem attól még fontos mindenki a számomra.
Az az ember magányos, aki valahol élvezi is azt. Hát én valamilyen szinten élvezem a magányt.(hehe)
Még akkor is ha a gyerekeim itt nyüzsögnek körülöttem. Az első közös karácsony nagyon mély fájdalmakat
tett le a karácsonyfa alá. Mindenféle szörnyűséges, lelket szaggató karácsonyaim voltak, amelyek fájdalmát
mindig csak a szenteste oldotta valamelyest, amikor valóban Szentestéztem a gyerekeimmel.
Idén volt először hogy a gyerekeim nem kérték hogy készülődjek és nem volt a kívánságuk hogy mit is főzzek, mint régen.

Az, amiről valóban írni szeretnék, nem a fájdalom és az Ünnep magányában felszakadó zokogás.
( akad olyan is)
Amiről írni szeretnék, az a karácsony magányában rejlő lehetőség. Az, ahogyan én látom,
és ahogyan nekem fordult át az ünnep gyötrelme az ünnep örömébe.
Minden élethelyzet lehetőséget rejt magában arra, hogy valami nagyszerű történjen!
Szó se róla akadt egy kettő az életben. (tavaly előtt szenteste délutánján) Hogy csak egyet említsek.

Ezért aztán nem is kérdeztem egy ismerősömet sem hogy nem volna e kedve velem tölteni az ünnepet.
(Pedig volt aki hívott és tudom határtalanul örült volna ha megyek.)

Mitől féltem? Nem is tudom! Talán a visszautasítástól és attól, nehogy megbántsam a barátaimat azzal,
hogy jól elrejtett magányuk mögé látok. Vagy bennem is azt lássák hogy szomorú vagyok. Mert az igazi szomorúságot nem is annyira a magányom teszi.

Amikor zokogva mész a falun végig Szenteste az utcán, és fájdalomba burkolózva "nézel" be az ablakokon
és látod a boldog embereket, akkor azt gondolod, ennél már nem lehetne rosszabb.

Még utolsó nap is dolgoztam (hála égnek!) Majd 2 óra volt amikor hazaértem.
Benyitok az ajtón,  semmi dísz, fa sehol. Rájössz, hogy teljesen felesleges is és legyintesz egyet.
Már higgadt vagy, fájdalmad valós és csendes, mozdulataid kimértek,
és a nappaliban a Tv egy már sokadszor látott romantikus film jelenetét mutatják. Utálom ezeket az ezerszer sugárzott bárgyú baromságokat.
Ilyen a karácsonyod egyedül. Szerintem nem vagyok ezzel egyedül!

Új élethez új dolgok kellenek!
Hát belevágtam
 Ehhez nem kell pénz, nem kell ajándék, nem kell semmi,
 csak egy szeretettel teli tér, nyitott szív, a többi jön magától!
Elhatároztam már csak bizonyításképpen hogy elindulok a Börzsöny legmagasabb pontjához.  (938 m magas)
Ércbányáig szerencsém volt autóval menni. Ez jól esett! :-) És az "Én fámnak csak integettem egyet! :-)


 


Bányapusztáig az általam legtöbbet megtett út vezetett. A legszebb vadászélményeim helye.
Onnan irány Fekete-Rét,  elhaladva az Oltárkő mellett fel a Csóványosra.
A tetején található kilátóról gyönyörű kilátás nyílott volna a Börzsöny hegyeire, már ha tiszta idő
és nem hatalmas köd fogadott volna.
Tiszta idő ha lett volna :-( a felvidéki hegyeket, és a Dunakanyart is láthattam volna De csak köd és köd.
Tejfehérbe burkolózott a hegy!

 






A fenébe. Bár ha bele gondolok...mire felértem kapkodtam a levegőt!
Néhány perces tekintgetés után irány vissza
!Közben arra gondoltam hogy most már az út könnyebbik fele következi. Mert hogy már "csak" lefelé kell menni. :-)

Visszaút a sokat meg járt útvonalon a Szabó-kövek és a Rakodón keresztül Nagyhideg-hegyre, onnan a Kammerhof,  Az emlékek csak sorakoztak. :-)
De sokat jártam és vadásztam erre is.
Aztán a Vasedény-kulcsos-ház, ahol annyiszor de annyiszor megizzasztotta a terepjárót az a néhány dagonya.. majd
végig a Rustok-nyergén, irány vissza Nagybörzsönybe.
Mit mondjak - Leizzadtam mire haza értem. :-)






12 megjegyzés:

Katalin írta...

""nézel" be az ablakokon és látod a boldog embereket,..." én ritkán látok boldog embereket ilyenkor, igaz, nem kukucskálok ablakokon, de bárkihez, bárhová megyek is, nem(csak) a boldogságot látom, hanem az összezördüléseket, "nem ettem, - nem ittam - amennyit mondasz","te mindig...", "te sosem..." és persze a lepisszegés: "jajKarácsonykor ne már..." Sok kényszervigyorgást, jópofizást látni. Boldogságügyileg ez a nap ÉPPEN OLYAN mint más napok: mindenki úgy boldog, ahogy egyébként szokott...csak több a cukros-máz..,.
ha te a túrázástól voltál boldog, akkor egészségedre, ne legyen lelkifurid:)
Élj úgy - Karácsonykor is -, hogy jól essen, örömöd legyen benne, ha ez a másoknak főzés, akkor tedd azt, ha túra, akkor az

N.R. írta...


Na az a "cukros máz, a kényszer mosoly, az összezördülések" amiket én az "ablakon át" nem látok! (vagy nem is akartam) A látszat olykor csal. :-) Az a baj hogy ma rengeteg ilyen mázas embert ismerek, látok.
De mégis.
Én igenis emlékszem "cukros máz" nélküli évekre, ünnepekre, karácsonyokra. (A fenébe de rég volt!)
Most ez van. (Még ha állítólag én kerestem magamnak?)
És ha én most "boldog" nem is voltam de jól éreztem magam és jó szívvel gondoltam azokra akiket szeretek, kedvelek!
Na de nem ragozom mert az egy újabb mesét megérne. :-)
További pihenős, koncertezős napokat kívánok neked! <3

Katici írta...

De jól tetted!
Abból ami van, ki kell hozni a legjobbat!
A képek gyönyörűek, ködösen is :)

Katalin írta...

hoztam neked meglepit:
"Számomra azért nem rossz karácsonykor egyedül lenni, mert nagyon elevenen élnek bennem a kapcsolataim, és olyan kimeríthetetlen erőforrást adnak, hogy tudom: ha egyedül vagyok, akkor is azokhoz tartozom, akiket szeretek, és akik szeretnek. A kapcsolatainkat belül hordozzuk, ezért ha nem mosolyog rám éppen senki, vagy egyedül eszem a vacsorámat, akkor is tudom, kikhez tartozom, és azt is, hogy értékes az életem. Ennek a belső meggyőződése elkísér, és megerősít abban, hogy az élet szép." PálFeri

N.R. írta...


De jól esett volna a gondolatokat ott útközben megosztani valakivel.
Hát ennyire futotta most tőlem Katici!

N.R. írta...


Katalin! <3

Köszönöm! Az élet valóban szép! :-)

És most rohanás készülődni. Vár a munka a farmon. :-)

pipulka írta...

Nagyon büszke vagyok rá Ozser, hogy fölmásztál, hisz tudom ez neked már nem könnyű a lábad miatt!!
Csak így tovább!!!!!
Erről a "felesleges vacak"-ról meg szerintem kérdezzük meg inkább a gyerekeidet. :-)

M. írta...

Valamikor magam is világnak indultam Karácsony napján. Fejembe csaptam a kalapom, aztán mentem... Errefelé nincsenek ködös erdők, magas hegyek, hát csak az Örs vezér tér felé tudtam venni az irányt. Mire odaértem rájöttem, hogy a világ vége messze van, és visszafordultam... A képeid a ködös Mátrát juttatják eszembe, ahol nevelkedtem.
Néha nem is értem, miért kívánkoztam el onnan...
Ja, ez le ne maradjon: biztosan sokan szeretnek Téged, hogy nem lógnak a nyakadon, az azt jelzi, hogy megtalálták, és megállják a helyüket az életben!

N.R. írta...


Én Pestről vágytam el. Ma meg sokszor gondolok arra milyen jó lenne ott lenni.

aranyos fodorka írta...

Pipulkától tévedtem ide....Nem olvastam végig több száz postodat, csak úgy ide-oda belenéztem. Látom, szereted a verseket, a vonatokat, a természetet, szeretsz fényképezni és viszonylag jól kezeled a magányt. A saját szövegeid tetszenek. Írj ilyeneket többször ! :-)


N.R. írta...

Köszöntelek a blogomban kedves aranyos fodorka. Látom Pécsről írsz! Pécs az egyik kedvenc városom. A mai napig nosztalgiával gondolok a városra amelyben öt évig éltem. Be vallom én már jártam nálad. Mert engem meg a szobrok érdekelnek.
Valóban szeretem a verseket és sokat találhatsz a blogban. De ezek is valahol "rólam" szólnak. Én nem vagyok az az írós fajta. Így aztán nagyon meg kell erőltetnem magam hogy magamról írjak. Persze mint látod azért néha elő fordul. A kisvasút a hobbim, persze azért is mert sokat dolgozom, dolgoztam rajta. A fotózásra sajnos kevés az időm, mivel szinte egész nap dolgozom. Bár ha kirándulok a hegyen vagy a lovasfarmon vagyok akkor ott van amikor tudok időt szakítani rá.
Na tessék már most is mennyit jár a szám! :-D
Köszönöm hogy itt jártál és remélem máskor is ide látogatsz. :-)

aranyos fodorka írta...

Szobrok érdekelnek ?
Remélem akkor ismered a "köztérkép"-et ??? :-)
Be fogok nézni hozzád máskor is !