2016. május 15., vasárnap

Szép szép de...



de! Most biztos lesznek akik pufognak majd rám de lesznek akik velem értenek egyet. A velem egyetértők leginkább azok akik ott vagyunk rajta (vagy az igazán értői) nap mint nap. Ha egy mondattal fejezném ki a mondani valóm akkor azt mondanám, elvesszük a kisvasút igazi és varázslatos jellegét!
Vagyunk jó néhányan akik sokkal jobban szeretjük a könnyű  nyitott vagy épp tetővel ellátott kiskocsikat.
Évek óta van módom figyelni, tapasztalni, ha ki áll a szerelvény az állomásra szinte valamennyi utas a nyitott kocsikra szál fel. Persze ha esik az eső akkor más. 
Persze sorolhatnék még számtalan okot amiért kardoskodunk a régi könnyű kiskocsikért. Na de az idő majd meghozza a tanulságokat, mert hogy vannak meg lesznek is bőven a működés során.









 Megérkezett az erdészet új kocsija.











Úton Márianosztra felé a mi 39-es mozdonyunkal
Ami mellett viszont nem mehetek el szó nélkül az az elkészült új útvonal Nosztra és Nagyírtás valamint Nagyírtás és Nagybörzsöny között. Volt szerencsém végigjárni! (Hajtánnyal is. Lélegzet elállító volt.) :-) 
Az elmúlt évek alatt néhány vasút vonalat bejártam. De bátran mondhatom ez itt az egyik legszebb, legizgalmasabb útvonal.




6 megjegyzés:

pipulka írta...

A videón, amit láttam, tényleg fantasztikusnak tűnik az útvonal. Arról fogalmam sincs, mibe kerülhet egy jegy, de attól tartok nem olcsó mulatság lehet Szobtól Nagybörzsönyig utazni mondjuk egy 4 tagú családnak.
A nyitott kocsiban egyetértünk. Kemencén is az a kedvencem, ráadásul az egészen kicsi, oldalán beakasztható lánccal, mint a körhintán. :-)

N.R. írta...


:-)
Sajnos valóban nem annyira olcsó, főleg egy teljes útvonal. Szob Márianosztra útvonal simán kihagyható mert látványban, élményben nem veszítesz semmit és úgy már elfogadható az ár.
Nálunk remélem maradnak a nyitott kocsik is. Hiszen a mozdonyok mellett épp a nyitott kocsikat rakom rendbe.

aranyos fodorka írta...

Visszafelé is megnéztem a mozdonyos bejegyzéseidet. Nem értem, hogy a régimódi, aranyos kis mozdonyokhoz mi a csudának kellet egy ilyen hiperszupermodern kocsi ??? Kíváncsi vagyok az "életére" - de a biztos, hogy ha választhatnék, én is inkább a régi, nyitottba ülnék. ...

N.R. írta...


Ki érti ezeket az uniós pályázatokat. Erről jobb nem beszélni. Ki érti mi értelme van egy olyan kocsinak amely ott áll az állomáson és az van ráírva hogy múzeum kocsi. 16 millióba került! Valaki biztos jól járt azzal hogy elkészíthette. Ahelyett hogy a régi jól bevált könnyű, nyitott kocsik felújítására adtak volna pénzt. Vagy a mozdonyok megfelelő felújítására. Motorok, váltók, forgózsámolyok cseréjére. Vagy új kerekek, fékbetétek beszerzésére. A legnagyobb baj hogy NINCS igazi gazdája a kisvasútnak. Hárítja egymásra a felelősséget az üzemben tartó és üzemeltető. Mintha mindenkinek csak nyűg lenne a kisvasút. Miközben egy pár kocsi vizsgáztatása majd fél millió. A személyzet (fékező, vezető, jegykezelő) akár egy millióba is kerül És sorolhatnék még számtalan indokot miért is ilyen nyögve nyelős ez a kisvasút téma.

aranyos fodorka írta...

Az utolsó mondatod végéről hiányzik két betű, az "IS".....
Mert sok minden mehetne simábban is, de nem megy.

N.R. írta...

Igazad van, de én most csak a kisvasútról írtam. :-)