2014. március 31., hétfő

Festettem bíbor.....



Sz. Pál-Kutas Orsolya

 

Így festek én

Fogtam hát festő ecsetem,
tán megfesthetem a tegnapot,
hol kergetőztem, mint gyerek,
boldogok voltak a napok.

Festettem bíbor pipacsot,
hófehéret, mely jéggé fagyott,
lefestettem a tarkálló rétet,
a gondolatot, mely szivárványként éget,

lefestettem a zöldellő erdőt,
s a mederben a kék patakot,
lefestettem a lélegző csendet,
a békét, melyet szívemben hagyott.

Megfestettem magam legbelül,
mit nem láthat senki, soha,
tettem szívembe égőt, vöröset,
lelkemre fehéret, mely pihe-puha,

tettem szemembe kéket, könnyfakasztót,
s zöldet, mely új reményt adott,
tettem egy kicsi feketét,
hogy ne lássam azt, ki bánatot hagyott.

Kevertem hozzá fénylő csillagot,
sárgát, mely napsugarat hozott,
lilát, az orgona illatát,
s tettem hozzá ezernyi varázst,

belekeverem minden színemet,
amit a földről csak összeszedhetek,
mindazt, amit az ég magától adott,
a felhőt, a napot, a csillagot,

s ha mindezt lelked papírján,
te is megfested barátom,
talán nem feketévé válik bennünk,
a jövőt festő színes álom.