2016. november 23., szerda




Reményik Sándor
Én a szívemet...

Én a szívemet szétszakítottam:
Ahány darabja, annyifele van.

Én azt gondoltam, hogy ezt így lehet,
És csorbát nem szenved a szeretet.
Hittem, hogy minden darab új egész,
S akit szeret, azért mindenre kész.
Mindenre kész, - de ah, - erőtelen
E balga, szétforgácsolt szerelem.
Ez a tudat éget, mint a kereszt,
Én Istenem, nem így akartam ezt.
Nem így: kapni más lelke aranyát,
S cserébe tarka rongyot adni át.
Arany lélekkapun menni által,
S fizetni pár színes szóvirággal.
Egyformának lenni mindenkihez:
Emberfeletti nagy szív kell ehhez.
Én a szívemet szétszakítottam,
Ahány darabja, annyifele van.
Pár rongydarab jutott mindenkinek, -
És nem jutott az egész senkinek. 
 
 
 
 
 

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Szép verset találtál - nem ismertem, köszönet érte, hogy közreadtad.

N.R. írta...


Az igazság az hogy imádom a verseket!De ezt a verset egy kedves jó sportoló barátom tette az orrom elé! :-)
Érdekes hogy mennyire ismer egy olyan barát akivel jószerivel évente egy egy napot találkozom. :-)

aranyos fodorka írta...

Azért ismer, mert barát.Megbecsülendő !