2016. július 28., csütörtök

A barátság...



A barátság, az igazi, legtisztább formájában a szerelemből fakad. Csak éppen sosem ér véget, fénye sosem fakul, és még a halál sem győzheti le.
Lesley Pearse


- Hm...





Egy igaz barát ismeri a gyengeségeidet, de megmutatja neked az erőidet; érzi a félelmeidet, de megerősíti a hitedet; látja az aggodalmaidat, de felszabadítja a lelked; felismeri a korlátaidat, de hangsúlyozza a lehetőségeidet.
William Arthur Ward
Amikor ezt olvastam kiszakadt belőlem hogy basszus most aztán törhetem a fejem hogy van e nekem ilyenem. Aztán egy pillanat és be villant mekkora barom vagyok! :-)







"De ha azt tartod barátodnak, akiben nem bízol meg ugyanannyira, mint magadban, súlyosan tévedsz, és nem ismered eléggé az igazi barátság jelentőségét.
Mindent együtt tisztázz barátoddal, de elsősorban vele légy tisztában. A barátságkötés után bízni kell, előtte mérlegelni." (Seneca)

"A barátság igazi dicsősége nem az egymás felé kinyújtott kéz, nem a kedves mosoly, nem is a társaság öröme, hanem a lelki-szellemi megvilágosodás, amelyben részed lehet, amikor rádöbbensz, hogy egy embertársad hisz és bízik benned!" (Ralph Waldo Emerson)



Hm.. Most mondja némelyik látogatom hogy, basszus ez már megint csak az idézeteket löki.
Na igen, most ez van. De az is lehet hogy csak a meleg teszi? :-)
Nem vergődni akartam ám. Az az idő már elmúlt!
Csak eszembe jutott néhány igazán váratlan és kellemes  barátokkal eltöltött nap után hogy van ilyen is.
Pár hete Debreceni barátaimmal töltöttem el egy hosszú hétvégét. Most meg Soproni barátaim jöttek.
A hétvégén a Kemencei vasúti napon  tegnap meg egy szenzációsat hajtányoztunk a hegyen. Hihetetlen és egyben boldogság volt látni hogy egy hatalmas (sok tonna) vasat vezető vonat vezetőnek mekkora élmény egy kis motoros hajtányon hajunkat lobogtatva robogni az erdőben. Miközben a hátul ülő családtagok hangosan visítoztak a boldogságtól.













2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Hááááááááát...nem tudom. Én a szerelmeimmel - szakítás után - nem mondhatom, hogy "baráti viszonyban" maradtam. Node lehet, hogy én vagyok a kivétel.
Én két teljesen más érzelemnek gondolom a szerelmet és a barátságot.

N.R. írta...


Mivel minden ember más, így nem csodálkozom hogy másnak más a véleménye, tapasztalata. Kivételek mindig akadnak.
Nincs ezzel semmi baj.
Pearse sem azt írja hogy egy és ugyan az, csak egy bizonyos formájában a szerelemből fakad. Lehet rajta elmélkedni, vitázni.
Számomra nem ismeretlen a példa.